loader-img
loader-img-2

کتاب رو به پایان

مجموعه ای از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای درباره صهیونیسم
کتاب رو به پایان

رو به پایان

از جمله علل دشمنی‌های استکبار با ما، همین موضوع است که دولت غاصب صهیونیست باید بساط خود را جمع کند. می‌توانند در فلسطین بمانند. اما فلسطین متعلق به ملت فلسطین و فلسطینی‌ها است. و آنها مثل همه کشورهای دیگر هر کس را خواستند آنجا نگه می‌دارند. دولت صهیونیست این موضع را اعلام کرده‌اند و نظر قطعی جمهوری اسلامی ایران است. این را ما بارها گفته‌ایم و باز هم خواهیم گفت. اعلام این موضع از موضوع‌هاییست که دشمنانِ استکباری را از ما عصبانی می‌کند.

اسرائیل رو به پایان است

نابودی اسرائیل؛ موضع مقتدرانه و همیشگی جمهوری اسلامی

امروز جمهوری اسلامی در صحنه سیاست جهانی یک سلسله خصوصیات مخصوص به خود دارد که همه دنیا هم آن را با این خصوصیات می‌شناسند. مهمترینِ این خصوصیات عبارت است از: استقلال و اتکا به خود. جمهوری اسلامی تابع هیچکس نمی‌شود؛ در قضیه فلسطین آمریکا با زور و تهدید و تطمیع توانست بسیاری از کشورها را وادار به سازش کند، اما جمهوری اسلامی همان موضع قدرتمندانه و همیشگی خود را که امام رحمه‌الله بارها اعلام کردند حفظ کرده است.

نابودی اسرائیل؛ آرزوی مسلمانان جهان اسلام

ما از این موضع کوتاه نخواهیم آمد ما از مبارزان فلسطین و مبارزان مسلمان لبنان و همه مسلمانانی که از حق مشروع خود دفاع می‌کنند پشتیبانی می‌کنیم و آنها را به حق می‌دانیم. متاسفانه دست ما آنقدر که بتوانیم پشتیبانی مادی و مالی بکنیم باز نیست اما از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

معنویت عامل پیروزی ملت فلسطین

مردم دنیا خیلی چیزها را از شما یاد گرفته‌اند. همین مادری که در فلسطین جوان خودش را می‌بوسد و به طرف میدان جنگ می‌فرستد، یک نمونه بسیار خوب است. فلسطین سال‌های متمادی زن و مرد و پیر و جوان داشت، اما بر اثر ضعف‌ها و به دلیل آنکه در میدان، صف‌آراییِ معنویِ جنودِ عقل نمی‌توانست بر جنود جهل پیروز شود، فلسطین دچار ذلت شد و این وضعیت برایش پیش آمد و دشمنان بر آن مسلط شدند. اما امروز وضعیت فلسطین به گونه‌ دیگری است. امروز فلسطین به پا خواسته است. امروز ملت فلسطین زن و مرد در صف‌آراییِ معنوی در درون خود توانسته است، جانب معنویت را غلبه دهد و پیروز کند و این ملت پیروز خواهد شد.

تاثیر انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی فلسطین

بیداری در دنیای اسلام به برکت بیداری مسلمانان در کشور ما به وجود آمد. امروز همین مسئله بسیار مهم، یعنی بیداریِ ملت فلسطین، که در حقیقت آمریکا و اسرائیل را در بن‌بست کامل قرار داده است، بر اثر بیداریِ ملت ایران به وجود آمده است و الا قبل از آن کسی تصور نمی‌کرد که به وسیله ملت فلسطین بشود کاری کرد که اسرائیل و صهیونیست‌های غاصب و آمریکای ظالم به چالش کشیده شوند. تا این دوره، چنین چیزی اتفاق نیفتاده است که امروز در فلسطین اشغالی می‌گذرد. بیداریِ ملت‌های مسلمان در کشورهای دیگر هم همینطور است.

نقش و تاثیر روز جهانی قدس

راه قدس، راه فلسطین و راه نجات مسئله فلسطین است و حلِ مسئله فلسطین جز راه مبارزه نیست. آقایان این را گفتند و من خوشحالم از اینکه می‌بینم این مسئله در جمع شما هم مورد اتفاق است و همه آن را قبول دارید. آن کسی که این راه را قبول ندارد، چه دانسته و چه ندانسته دارد به مسئله فلسطین ضربه می‌زند؛ اگر دانسته باشد اسمش خیانت است، و اگر ندانسته باشد اسمش جهل و غفلت است. علی‌ای‌حال، ضربه است. به مسئله فلسطین ضربه می‌زنند. به مسئله فلسطین ضربه می‌زنند. فلسطین هیچ راهی جز مقاومت ندارد. این را باید بگویند، باید بخواهند. دولت‌های اسلامی هم باید همین را تکرار کنند. آن کسانی که در داخل سرزمین‌های اشغالی مظلومانه مبارزه می‌کنند و رنج می‌برند و کتکش را می‌خورند؛ تنها امید برای آزادی فلسطین و محو دولت غاصب همین مبارزان داخلی هستند. باید احساس بکنند و بدانند که در سرتاسر دنیای اسلام ملت‌ها به یاد آنها هستند و از آنها پشتیبانی می‌کنند. اگر بخواهیم در آن مبارزان مظلومی که در خانه خودشان غریب هستند این احساس پیدا بشود، باید همین گونه تظاهرات مردمی در دنیای اسلام به وجود بیاید. این ابتکار روز قدس از سوی امام بزرگ و رهبر عظیم‌القدر ما با توجه به همین معنا بود. و الا معلوم است مردمی که در خیابان‌های تهران راه می‌روند از اینجا به وسیله اسلحه با اسرائیل نمی‌جنگند. امروز برای اسرائیل و حامیانش و به خصوص آمریکا اسلحه مشت شما است که گره می‌شود، و شعاری که می‌دهید از هر سلاح دیگری کوبنده‌تر است. آنان برای مقابله با سلاح‌های دیگر وسیله دارند. دیدیم که کشورهای عربی در طی چند جنگ این قدرت را پیدا نکردند که با سلاح با اسرائیل بجنگند و او را شکست بدهند.

مقاومت تنها راه نجات فلسطین

هر کسی از فلسطینی‌ها که از راه مقاومت پایش را کنار گذاشت ضرر کرد. اسرائیل در خواستن صلح صادق نیست، گرچه اگر صادق هم بود غلط می‌کرد و او در اینجا حق ندارد؛ اما صادق هم نیست. آن کسانی که در راه مذاکره وارد شدند، مجبور شدند تحمیلات دشمن را قبول کنند. اگر یک لحظه پایشان را از مسیر تحمیلات دشمن دور کنند، خواهند دید چه به سر آنها خواهد آمد.

امکان بازگشت فلسطین به فلسطینی‌ها به شرط ایستادگی

بعضی به صحنه قدرت نگاه می‌کنند. آمریکا را نگاه می‌کنند. پشتیبانی غرب را از صهیونیست‌ها نگاه می‌کنند. قدرت شبکه‌های مالی صهیونیست‌ها را در آمریکا و در سایر نقاط عالم می‌بینند. قدرت تبلیغاتی‌شان را می‌بینند، به نظرشان می‌آید که برگرداندن فلسطین به فلسطینی‌ها یک امر ناممکن است. من می‌گویم نه. این امر ناممکن، به شرط ایستادگی و استقامت، ممکن خواهد شد. خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید که: "فلذالک فدع وستقم کما امرت". استقامت لازم است. ایستادگی لازم است. ادامه دادنِ راه لازم است. این ادامه دادن راه، یکی از مقدماتش همین گردهمایی‌های شماست. هماهنگی‌های شماست. تبلیغات جهانی شما است، که منجر به این امر می‌شود.

 

 

هم اکنون می‌توانید در صورت موجود بودن کتاب رو به پایان را از سایت کتاب ابر خریداری نمایید.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
کد امنیتی