loader-img
loader-img-2

دور دنیا در هشتاد روز: نشر کتاب پارسه

امتیازدهی
2 (5)
  • ناشر : کتاب پارسه
  • نویسنده : ژول ورن
  • مترجم : آرمین هدایتی
  • سال نشر : 1398
  • تعداد صفحات : 232
  • زبان کتاب : فارسی
  • شابک : 9786002531018
  • چاپ جاری : 4
  • نوع جلد : جلد سخت
  • قطع : جیبی
  • وزن : 210 گرم
  • شناسه محصول : 10014
معرفی کتاب

معرفی کتاب دور دنیا در هشتاد روز

کتاب دور دنیا در هشتاد روز، رمانی نوشته‌ی ژول ورن است که اولین بار در سال 1873 وارد بازار شد. مردی انگلیسی به نام فیلئاس فوگ با دوستانش بر سر بیست هزار پوند شرط می‌بندد که می‌تواند تنها در هشتاد روز، به دور دنیا سفر کند. این مرد منظم و دقیق که حالا مجبور شده محدودیت‌های برنامه‌ی روتین زندگی‌اش را بشکند، به همراه خدمتگزار فرانسوی خود، بی‌درنگ به مقصد شهر دوور در انگلستان به راه می‌افتد.
آنها با سفر از طریق قطار، کشتی، قایق‌های بادبانی، سورتمه و حتی فیل، باید بر طوفان‌ها، آدم ربایی‌ها، بلایای طبیعی، حملات بومی‌ها و البته یک بازپرس پلیس چیره شوند؛ بازپرسی که باور دارد فوگ به بانک انگلستان دستبرد زده است. رمان دور دنیا در هشتاد روز از بدو انتشار، نسل‌های متمادی از مخاطبین را مسحور خود کرده و با تلفیق کاوش در ناشناخته‌ها، ماجراجویی و مسابقات هیجان انگیز با زمان، به یکی از ماندگارترین داستان‌ها در دنیای ادبیات تبدیل شده است.

خلاصه داستان کتاب دور دنیا در هشتاد روز

داستان دور دنیا در هشتاد روز در سال 1872 میلادی اتفاق می‌افتد. مردی به نام «فیلاس فاگ» در لندن  زندگی می‌کرد که هیچ‌کس در مورد کار، زندگی و خانواده او اطلاع درستی نداشت. اهالی محله‌ی او چیزی درباره‌اش نمی‌دانستند.
آقای فاگ مردی دقیق، منظم، تنها و منزوی بود و با هیچکس رفت و آمد نمی‌کرد و زندگی مرموزی داشت. مردم نمی دانستند او این همه ثروت را از کجا آورده است. تنها چیزی که درباره آقای فاگ می‌دانستند این بود که او از اعضای کلوپ معروف «رفورم کلوپ» است و بیشتر وقت خود را در آن‌جا می‌گذراند.
داستان از جایی شروع می‌شود که آقای فاگ در کلوپ، با مردی درباره‌ی سفر به دور دنیا بحث می‌کند. مرد ادعا می‌کند که برای گشت و گذار به دور دنیا حداقل سه تا چهار ماه زمان نیاز است اما آقای فاگ شرط می‌بندد که  دور دنیا را تنها در 80 روز سفر خواهد کرد و قبل از روز هشتاد و یکم به کلوپ برخواهد گشت. اما آقای استورت می‌گوید این کار شاید روی برگه‌ها و اسناد شدنی باشد اما در واقعیت امکان پذیر نیست.
آقای فاگ برای اثبات این ادعای خود و بردن شرط‌ تصمیم می‌گیرد تا این مراجراجویی را شروع کند. ادامه داستان شرح ماجراجویی‌ها و سفر آقای فاگ به همراه خدمتکارش «ژان پاسپارتو» به دور دنیا است. 
هم‌اکنون می‌توانید کتاب دور دنیا در هشتاد روز را از سایت ابربوک خریداری نمایید.

بخشی از کتاب " دور دنیا در هشتاد روز: نشر کتاب پارسه "
قطار کلکته شلوغ بود. تعدادی از مسافرها نظامی، برخی کارمند دولت و بسیاری تاجر ادویه بودند. بعضی از مسافران هم به خاطر کار و کاسبی یا کار شخصی به طرف شرق می‌رفتند. در کوپه‌ی آقای فاگ و خدمتکارش، آقایی به نام سر فرانسیس کرمارتی نشسته بود. سر فرانسیس که در طول سفر از سوئزتا بمبئی با فاگ شطرنج بازی می‌کرد، می‌خواست به هنگ خود در بنارس(44) برود. سر فرانسیس مردی قدبلند، بور و تقریبا پنجاه ساله بود. او سرتیپ ارتش بود و از جوانی در هند زندگی می‌کرد و فقط گاهی سری به انگلستان می‌زد. به همین دلیل، در هند مثل کشور خودش راحت بود و چیزهای زیادی درباره سنت‌ها و تاریخ مردم هند می‌دانست. اگر آقای فاگ می‌خواست، او می‌توانست به راحتی توضیح دهد که چرا در معبد به پاسپارتو حمله کرده‌اند. آقای فاگ در حال جمع زدن ساعت‌ها در ذهن خود بود و پس از فهمیدن جمع کل ساعت‌های گذشته، خیلی خوشحال شد. در این موقع قطار از شیبی تند بالا رفت و سر فرانسیس گفت: «مهندس ها با زحمت این خط آهن را کشیده‌اند. چند سال پیش در این تپه‌ها خط آهن نبود، برای همین هم آدم کلی معطل می‌شد تا با اسب‌هایی کوتوله به ایستگاه بعدی برود» آقای فاگ گفت: «اما این معطلی‌ها نقشه‌ی سفر مرا به هم نمی زند. چون من تاخیرهای سر راه را پیش بینی کرده‌ام». با این حال متاسفانه ماجرای خدمتکارتان در معبد، ممکن است برایتان دردسر درست کند، چون دولت هند در این مورد خیلی سخت‌گیر است. وقتی به سمت شرق می‌رفتند، پاسپارتو که از ماجراهای سفر سرمست شده بود، کم‌کم سفر اربابش را جدی گرفته و از تاخیرهای احتمالی نگران می‌شد. به همین دلیل، وقتی در طول روز قطار در ایستگاه‌های بین راه توقف می‌کرد، به مسئولین قطار بد و بیراه می‌گفت.

دیدگاه شما

نظرات کاربران ( 0 نظر)
نام و نام خانوادگی
کد امنیتی
برچسب ها