loader-img
loader-img-2

ملت عشق پالتویی

امتیازدهی
1 (5)
  • ناشر : ققنوس
  • نویسنده : الیف شافاک
  • مترجم : ارسلان فصیحی
  • سال نشر : 1398
  • تعداد صفحات : 511
  • زبان کتاب : فارسی
  • شابک : 9786002784490
  • چاپ جاری : 100
  • نوع جلد : جلد نرم
  • قطع : پالتویی
  • وزن : 378 گرم
  • شناسه محصول : 10373
معرفی کتاب

معرفی کتاب ملت عشق

کتاب ملت عشق از الیف شافاک، عامل شهرت و محبوبیت این نویسنده ترک زبان است.
این کتاب در سال 2010 همزمان به دو زبان ترکی و انگلیسی چاپ شد که پس از مدت کوتاهی، تبدیل به پرفروش ترین رمان ترکیه شد.

درباره کتاب ملت عشق 

این کتاب شامل دو داستان در دو زمان مختلف است، داستان اول، در ایالات متحده آمریکا به پیش می‌رود، بازه زمانی آن، سال 2008 است.
دیگری نیز به قرن هفتم قمری و شهر قونیه برمی‌گردد.
روایت این داستان، با کمک حدود بیست راوی شکل گرفته که از جمله نکات جذاب آن می‌باشد.
کتاب ملت عشق از پنج فصل با عناوین عنصرهای طبیعت شکل گرفته، عناصری که هر کدام راوی به‌خصوصی دارند و همچنین ارتباطی ناگسستنی و خلاقانه میان شخصیت ها و این عناصر یعنی، آب و آتش و خاک و ... وجود دارد که خواننده در طول داستان موظف به یافتن آنان است.
همچنین چهل قاعده شمس تبریزی، به کتاب جذابیت دو چندانی داده است.

قاعده اول و آخر آن عبارتند از:

قاعده اول:
کلماتی که برای توصیف پروردگار به کار می‌بریم، همچون آینه‌ای است که خود را در آن می‌بینیم. هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا اگر موجودی ترسناک و شرم‌آور به ذهنت بیاید، به این معناست که تو نیز بیشتر مواقع در ترس و شرم به سر می‌بری. اگر هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا عشق و لطف و مهربانی به یادت بیاید، به این معناست که این صفات در وجود تو نیز فراوان است.
 قاعده چهلم:
نباید زندگی بدون عشق باشد. نپرس که منظورت عشق به خدا هست یا عشق به انسان! از تفاوت، تفاوت‌های دیگر به وجود می‌آید. عشق نیاز به هیچ توضیح اضافه‌ای ندارد. عشق برای خود دنیایی است که یا درون آن هستی یا در بیرون و در حسرتش.

 فهرست کتاب ملت عشق

 پنج فصل کتاب ملت عشق عبارتند از:
 • خاک: عمق و آرامش
• آب: تغییر و جریان یافتن
• باد: رفتن و یا کوچ کردن
• آتش: گرما و نابودی
• خلأ: تاثیر نبود چیزها

خلاصه کتاب ملت عشق

بازه زمانی اول شامل خانواده روبینشتاین است که آن‌ها نیز متشکل از الا مادر خانواده، دیوید، دندانپزشک مشهور و یک دختر جوان به اسم ژانت و دختر و پسری دو قلو است.
الا ناراضی از خود و رابطه نه‌چندان صمیمانه‌اش با همسرش، در آغازین روزهای 40 سالگیش تصمیم بر جدایی می‌گیرد، تا پس از آن به دنبال عشق حقیقی بگردد.
الا قبل از طلاقش، به واسطه رشته تحصیلی خود مشغول ویراستاری یک رمان از نویسنده‌ای ناشناخته می‌شود...داستانی که زندگی او ‌را تغییر می‌دهد.
این کتاب که نوشته عزیز زاهارا است روایت‌کننده دیدار شمس و مولانا و ورود شمس به زندگی مولاناست. کتابی که در آن از چهل وادی عشق روایت شده و قدرتی دارد که الا کم‌کم با نویسنده این کتاب احساس نزدیکی بسیاری کرده و بعد از رد و بدل یک‌سری ایمیل تصمیم به سفر و دیدار او می‌گیرد. دیداری که وعده عشقی عظیم و اساطیری را به الا می‌دهد.
در خط زمانی دیگری از داستان، علاقه معنوی مولانا به شمس به قلم کشیده شده است.
مولانا خود را در خواب می‌بیند که در سرزمینی ناشناخته، در شهری دور، سرگردان در پی شخصی می‌گردد. بعد خود را در حیاط خانه خود در قونیه می‌بیند. بر روی درخت توت پیله‌ای از کرم ابریشم را می‌بیند که در انتظار رها شدن از پیله و پروانه شدن است. همچنین او خود را کنار چاه آب حیاط به حالت پریشان و گریان برای دوستی عزیز می‌بیند.

همچنین برای آشنایی بیشتر با فضای داستان از مولانا و شمس بدانید :

مولانا کیست؟

جلال الدین محمد بلخی شاعر برجسته و مشهور قرن هفتم هجری و سیزدهم میلادی در ایران بوده است که با نام‌هایی نظیر مولوی، مولانا و رومی در جهان شناخته می‌شود. مولانا شاعری فارسی‌گو است؛ اما برخی از آثارش به زبان‌های عربی نیز نگاشته شده‌اند و در میان آثار به جا مانده از او، جملات محدودی نیز به زبان‌های ترکی و یونانی وجود دارند. نام کامل مولانا «محمدبن محمدبن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» است و القاب مختلف در طول سال‌های بعد و با تخلص از شعرهایش به وجود آمده‌اند.
درگذشته به دلیل سفرهای مکرر وی، نام او در جهان، آشنا، و اندیشه های او مورد تکریم مردم بود.

 شمس تبریزی کیست؟

محمد بن علی بن ملک داد تبریزی ملقب به شمس‌الدین یا شمس تبریزی در سال 582 هجری قمری در تبریز متولد شد. او از بزرگان صوفیه در قرن هفت است. شمس به ریاضیات، جهانگردی و مکتب داری می‌پرداخت. او ابتدا تحت شاگردی شیخ ابوبکر زنبیل باف تبریزی بود. شمس بسیار عاشق سفر بود و به نقاط مختلف می‌رفت تا تجربه‌های فراوانی به دست آورد.

ملاقات شمس و مولانا

شمس تبریزی در سفرهایش به قونیه در حالی که 60 ساله بود با مولوی ملاقات کرد. تا پیش از این دیدار، مولوی از عالمان و فقیهان بود و به تدریس علوم دینی اشتغال داشت. پس از این دیدار مولوی مجذوب و شاگردش شد. این علاقه به حدی بود که بعد از ترک قونیه توسط شمس، مولانا بسیار اندوهگین شد. سرانجام نامه‌ای از شمس به وی رسید. شمس تبریزی در این نامه نوشته بود که در شام سکونت دارد بنابراین مولوی فرزندش را با بیست نفر از یارانش به شام فرستاد تا شمس را به قونیه بازگرداند و سرانجام او با استقبالی باشکوه بازگشت. پس از مدتی کینه‌توزی‌های فراوانی نسبت به این دو، ایجاد شد و در سال 645 شمس تبریزی بدون خبر، قونیه را ترک کرد. مولوی بارها در جست و جوی خبری از شمس به شهرهای مختلف رفت. او در پی یافتن شمس دو بار به شام سفر کرد و به افراد مختلف مژدگانی داد اما نشانی از او نیافت.
  خواندن این کتاب برای علاقمندان به این دو عالم برجسته جذاب واقع خواهد شد.
همچنین با توجه به اینکه محتوای حقیقی این کتاب، محبت و عشق است، محبوبیت زیادی میان زنان پیدا کرده است.
هم‌اکنون می‌توانید کتاب ملت عشق را از سایت ابربوک تهیه نمایید.

بخشی از کتاب " ملت عشق پالتویی "
انسان هرگاه نقص‌ها و عیب‌ها و هوس‌ها و اشتیاق‌های نفسش را شناخت و قصد کرد اصلاحش کند، آن زمان به سفری درونی می‌رود. از آن به بعد چشمانش نه رو به بیرون، بلکه رو به درون می‌چرخد. به این ترتیب گام‌به‌گام به منزل بعدی نزدیک می‌شود. این منزل، از منظری، درست برخلاف منزل پیشین است. در این‌جا فرد به جای آن‌که مدام دیگران را مقصر بداند، همیشه تقصیر را در وجود خودش می‌یابد. در هر واقعه‌ای خودش را می‌کاود و مقصر می‌داند. این پله، پله «عالمِ زیبا و منِ زشت» است.

دیدگاه شما

نظرات کاربران ( 0 نظر)
نام و نام خانوادگی
کد امنیتی
برچسب ها