loader-img
loader-img-2

تفسیر داستان کربلا

امتیازدهی
1 (5)
  • ناشر : ایمان ماندگار
  • نویسنده : محمدعلی جاودان
  • سال نشر : 1399
  • تعداد صفحات : 62
  • زبان کتاب : فارسی
  • شابک : 9786226947169
  • چاپ جاری : 1
  • نوع جلد : جلد نرم
  • قطع : رقعی
  • وزن : 68 گرم
  • شناسه محصول : 23433
معرفی کتاب

معرفی کتاب تفسیر داستان کربلا

کتاب تفسیر داستان کربلا، حاصل سه مقاله منتشر نشده از حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی جاودان است که به دلیل ارتباط عمیق مسائل و وحدت شیوه بررسی، در کنار یکدیگر قرار داده شده و در این کتاب چاپ شده است.
این کتاب به دو بخش اصلی «چرایی و آثار قیام امام حسین (علیه‌السلام)» و «چگونگی دوران امامت حضرت سجاد(علیه‌السلام) و نحوه‌ی مبارزه‌ی ایشان» تقسیم شده است.
ممکن است درمواجه با برخی مسائل مطرح شده در این کتاب، متعجب شوید، چرا که هیچ ربط مستقیم یا غیر مستقیمی بین آن و قیام امام حسین(علیه‌السلام) پیدا نمی‌کنید اما مسئله این است که موارد یاد شده مقدمه‌ای برای فهم حقایق و فلسفه قیام حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) می‌باشند.
کتاب تفسیر داستان کربلا با هدف پاسخ به چند پرسش اساسی در رابطه با چرایی و نتایج قیام امام حسین (علیه‌السلام) و همچنین فلسفه عملکرد امام سجاد (علیه‌السلام) پس از نهضت عاشورا تالیف شده است.

 فهرست کتاب تفسیر داستان کربلا

 این کتاب شامل ده بخش می‌باشد که به شرح زیر است: 
1. اشاره به جریان هدایت الهی و بازشناسی معنا و مفهوم ربوبیت خدای متعال؛ همچین برنامه‌ی شیطانی طاغوت‌ها در برابر این جریان الهی با ابزار جهالت و ضلالت
2. برشماری نمونه‌های متعددی از عناصر شیطانی جهالت و ضلالت که در تاریخ مربوط به عصر امویان ثبت و ضبط شده است.
3. بررسی آثار و نتایج قیام حسینی که شاهدی بر بیداری بعدی امت اسلامی و انفتاح باب رهایی از جهالت و ضلالت
4. اشاره به راهکار مصون‌ساز دین پس از ختم نبوت.
5. بررسی خصوصیات دوران امامت امام سجاد(علیه‌السلام) و مشکلات پیش‌روی آن حضرت
6. شمارش برخی جنایات و افسادهای گسترده‌ی بنی‌امیه در راس حکومت اسلامی و در سراسر جامعه‌ی مسلمین
7. اشاره به برخی مشکلات و موانع احیای دین در بازگشت جامعه به اسلام ناب
8. نقل طرح‌ها و توطئه‌های چندگانه‌ی معاویه در هدم اسلام ناب محمدی با توهین به پیامبر اعظم، تلاش برای تحریف قرآن، ایجاد و ترویج عقاید باطل مذهبی و دشمنی و برخورد کوبنده با اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و شیعیان ایشان
9. تجمیع نمونه‌های جزئی و موردی از افساد گسترده‌ی حکومت با فرهنگ‌سازی و ترویج مفاسد اقتصادی،‌شیوع بی‌بندوباری، ترویج زمینه‌های گناه و هوس‌رانی در سطح عمومی و ... برای بی‌ارزش ساختن افراد اجتماع و تسهیل امر استعباد آنان
10. تبیین رووس اقدامات حیات‌بخش امام علی‌بن‌الحسین(علیه‌السلام) برای احیای جامعه‌ی منحط و خود فروخته‌ی آن عصر در قالب دعا و تضرع،‌ اخبار از غیب، کرامت و بزرگواری در برابر مخالفان و دستگیری از بیچارگان و درراه ماندگان در سخت‌ترین شرایط و در برابر سفاک‌ترین خلفای فاسد اموی و مروانی
 این اثر گزارشی از یک تتّبع طاقت‌فرسا در میان آثار و منابع تاریخی متعدّد در دوران حکومت امویان، برای رسیدن به یک شناخت و درک عمیق و صحیح از فضای حاکم بر جامعه‌ی اسلامی آن روزگار است.
فلسفه کربلا برای بسیاری از افراد پوشیده است، علم به این قیام، به عزاداری شما رنگ‌ و‌ بویی دیگر خواهد داد.
کتاب تفسیر داستان کربلا، اطلاعاتی مناسب را در اختیار شما قرار خواهد داد.
هم‌اکنون می‌توانید کتاب تفسیر داستان کربلا را از سایت ابربوک تهیه نمایید.

بخشی از کتاب " تفسیر داستان کربلا "
مکالمه‌ی مسلم بن عقیل با مسلم بن عمر باهلی زمانی که حضرت مسلم را دستگیر کردند از سر و صورت ایشان خون می‌ریخت. حضرت مسلم در شب قبل شام نخورده بود و آن روز نیز روزه داشت. یکی دو ساعت هم در کوچه‌ها جنگیده و بر سرش خاک و سنگ و آتش ریخته و با شمشیر او را زخمی کرده بودند. وقتی حضرت وارد دارالاماره شد، قبل از اینکه او را نزد عبیدالله ببرند ظرف آب خنکی دید. فرمود: کمی به من آب بدهید! مردی به نام مسلم بن عمرو باهلی در آنجا حضور داشت، گفت: این آب را می‌بینی که چقدر خنک است؟! به خدا سوگند قطره‌ای از آن نخواهی نوشید تا در جهنم از حمیم آن سیراب می‌شوی! مسلم بن عقیل فرمود: تو که هستی؟ گفت: من کسی هستم که حق را شناخته است، در حالی که تو منکر آن هستی! من کسی هستم که نسبت به امامش خیرخواه است، در حالی که تو چنین نبودی! من کسی هستم که فرمان امامش را شنید و اطاعت کرد، در حالی که تو عصیان ورزیدی و مخالفت کردی؟

دیدگاه شما

نظرات کاربران ( 0 نظر)
نام و نام خانوادگی
کد امنیتی
برچسب ها