loader-img
loader-img-2

مناجات

امتیازدهی
3 (5)
  • ناشر : سوره مهر
  • نویسنده : عباس حسین نژاد
  • سال نشر : 1399
  • تعداد صفحات : 497
  • زبان کتاب : فارسی
  • شابک : 9786000332150
  • چاپ جاری : 2
  • نوع جلد : جلد نرم
  • قطع : جیبی
  • وزن : 172 گرم
  • شناسه محصول : 6304
معرفی کتاب

چرا باید کتاب مناجات را بخوانیم

عباس حسین نژاد در کتاب مناجات، با زبانی ساده و بی آلایش با خدا درددل کرده و به مخاطبش نشان داده که می‌شود خیلی ساده حرف‌های زیادی را با پروردگار جهانیان در میان گذاشت. از طرفی صراحت بیان در مناجات‌های کتاب مناجات به خوبی یادآور داستان معروف موسی(ع) و شبان نیز هست و به همین دلیل مخاطب می‌تواند ارتباط خوبی با مناجات های این کتاب برقرار کند. خداوند برای شنیدن ندای قلب ما در هر زمانی آماده است و نیازمند تشریفات و آداب سخت و پیچیده نیست. کافی است همچون عباس حسین نژاد در مناجات های صادقانه‌مان او را بخوانیم تا دعاهایمان را مستجاب کند. برای تهیه کتاب مناجات می‌توانید به سایت ابر بوک مراجعه نمایید.

آنچه باید درباره‌ی کتاب مناجات بدانیم

در تجربه‌ی معنوی هر انسانی، زمان‌هایی بوده‌اند که فرد بی واسطه و در ساده‌ترین شکل ممکن، روح خود را آزاد گذاشته تا هرطور که دلش می‌خواهد به آفریدگار خود متصل شود. آنگاه که این اتصال معنوی برقرار می‌شود، دیگر تمام مصنوعات و تکلف‌های دنیا رنگ می‌بازند و فقط خداست و بنده‌اش. صمیمی‌ترین مناجات‌ها مربوط به همین زمان‌ها هستند؛ یعنی زمانی که بنده در خاضعانه‌ترین و خالصانه‌ترین حالت خود، معبود را می‌پرستد و با او راز و نیاز می‌کند. اینجا دیگر قید و بندی مطرح نیست و حتی مهم نیست که به چه زبانی حرفی می‌زنیم؛ تنها این حس قلبی مهم است که می‌دانیم، وقتی اینگونه خالصانه خدا را صدا می‌زنیم، ذات باری تعالی قطعا به حرف‌های دلمان گوش فرا خواهد داد.
کتاب مناجات از عباس حسین نژاد هم نمونه‌ای از همین آثار روحانی و معنوی است که در آن مجموعه‌ای از نیایش‌ها، درد دل‌ها و دعاهای یک بنده‌ی مخلص یکجا جمع آوری شده است. از خواندن مناجات های عباس حسین نژاد، این حس درونی در هر خواننده‌ای زنده می‌شود و تمام وقت‌هایی را که با زبان مخصوص خودش با آفریدگار سخن می‌گفته، به خاطر می‌آورد. این راز و نیازهای خالصانه و فارغ از تعارف، بیش از هرچیز به ما یادآور می‌شود که خداوند برای شنیدن ندای قلب ما در هر زمانی آماده است و نیازمند تشریفات و آداب سخت و پیچیده نیست. کافی است همچون عباس حسین نژاد در مناجاتهای صادقانه‌مان او را بخوانیم تا دعاهایمان را مستجاب کند. ابر بوک خواندن این کتاب را تمامی کسانی که قصد نزدیک‌تر شدن به خود و خداوند را دارند پیشنهاد می‌کند.

بخشی از کتاب " مناجات "
خدایا، رنگ رضایت و عطر خوشدلی را به لحظه‌های زندگی مردم سرزمین من بپاش. خدایا نفس حقی را در زندگی ما در جریان بینداز. خدایا به ما هم دل گنده بده.  خدایا ما را با خر طرف نکن. خداوندا امسال‌مان را به هیچ وجه شبیه پارسال‌مان نخواه. احوال بشر را به نیکوترین حال‌ها تغییر ده. و دل آدمی را به خوش‌ترین حوادث شاد کن. و درخت یقین را در قلب ما بکار. خدایا از گزینه‌های روی میزت برای امروز ما برکت و شادی را در دستور کار قرار بده.

دیدگاه شما

نظرات کاربران ( 1 نظر)
نام و نام خانوادگی
کد امنیتی
فهیمه حدیدی
25 خرداد 1400

سلام
کتاب مناجات، مجموعه ای از دعاها و مناجات های کوتاه و به زبان امروزی ست. نکات جالب و زیبایی را در دل این خطوط کوتاه جا داده است. صفحه های کتاب و خط کار شده کاملا فانتزی و زیبا هستند (می توانید در اینترنت سبک خاص داخل کتاب را هم ببینید) . برخی از مناجات ها قالبی طنز آمیز دارند و همه مناجات ها به زبان امروزی و به اصطلاح خیلی دلی نوشته شده‌اند. ابعاد کتاب کوچک است و به عنوان هدیه نیز زیباست.

برچسب ها