loader-img
loader-img-2

جاناتان مرغ دریایی: نشر امیرکبیر

امتیازدهی
2 (5)
  • ناشر : امیرکبیر
  • نویسنده : ریچارد باخ
  • مترجم : هرمز ریاحی
  • سال نشر : 1400
  • تعداد صفحات : 124
  • زبان کتاب : فارسی
  • چاپ جاری : 16
  • نوع جلد : جلد نرم
  • قطع : پالتویی
  • وزن : 121 گرم
  • شناسه محصول : 69292
معرفی کتاب

معرفی کتاب جاناتان مرغ دریایی

کتاب جاناتان مرغ دریایی نام شاهکاری از ریچارد باخ است. رمان جاناتان مرغ دریایی در چهار بخش نوشته شده است که بخش پایانی آن به تازگی اضافه شده است. این کتاب درباره جاناتان لیوینگستون، یک مرغ دریایی است که هیچ علاقه‌ای ندارد مثل بقیه مرغان دریایی دیگر فقط به فکر خوردن و خوابیدن و گذران زندگی باشد. جاناتان قصد دارد به شکل حرفه‌ای پرواز را یاد بگیرید. به همین خاطر دور از دیگران مراغ دریایی، تنها به تمرین مشغول است.
ریچارد باخ رمان زیبای جاناتان مرغ دریایی را به زیبایی هر چه تمام‌تر آغاز می‌کند: پیشکش به جاناتان مرغ دریایی راستین، که درون همگی‌مان می‌زید. شما مخاطبان سایت کتاب ابر برای خرید کتاب جاناتان مرغ دریایی می‌توانید از طریق سایت ابر بوک، مرجع فروش کتاب اقدام به خرید این کتاب خواندنی کنید. 

درباره کتاب جاناتان مرغ دریایی

جاناتان مرغ دریایی یک رمان کوتاه، سرشار ازمعنا، سرشار از امید و مناسب برای تمامی آدم‌ها است.
بی‌شک داستان جاناتان آموزنده همه‌ی انسان‌هایی است که به نحوی متفاوت هستند و جامعه به همین دلیل متفاوت بودن حاضر نیست آن‌ها را در دل خود جا دهد. الهام‌بخش آدم‌های رد شده‌ای که در زندگی هدفی متفاوت را دنبال کرده‌اند که همگان قادر به درک آن نیستند. الهام‌بخش آدم‌هایی که به چرایی زندگی فکر می‌کنند و در جستجوی معنایی برای آن هستند.
در این رمان با مرغ دریایی‌ای روبه‌رو هستیم که دوست ندارد تحقیر دیگران را قبول کند و عصیانگر می‌شود. به مخالفت برمی‌خیزد و از کاری که کرده است پشیمان نمی‌شود. کتاب یک جنبه‌ی عرفانی نیز دارد که برای فاش نشدن بیشتر داستان رمان نمی‌توانیم به آن اشاره‌ای کنیم. در خواندن جاناتان مرغ دریایی شما با نکته‌هایی روبه‌رو خواهید شد که شک نکنید و اطمینان داشته باشد این کتاب کوچک برای همیشه در گوشه‌ای از ذهن شما حک خواهد شد.

بررسی کتاب جاناتان مرغ دریایی

رمان جاناتان مرغ دریایی از آغاز زندگی است. از آن جایی که محیط پیرامون خودت را می‌شناسی و اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنی. ریچارد باخ می‌نویسد: «اغلب مرغ‌های دریایی دغدغه‌شان فقط این است که ابتدایی‌ترین شیوه‌های پرواز را یاد بگیرند: چگونه خود را از کرانه به خوراک برسانند و برگردند. برای اغلب مرغ‌هایی دریایی، سیر کردن شکم بر اشتیاق به پرواز می‌چربد. اما برای این مرغ دریاییِ خاص، خوردن مهم نبود، بلکه به پرواز اهمیت می‌داد. بیش از هر چیز دیگر در دنیا. جاناتان لیوینگستون شیفته‌ی پرواز بود.»
هر چه پیش بروی تنهاتر می‌شوی؛ مثل جاناتان که رویایش او را تنها کرد. ریچارد باخ نشان می‌دهد گاهی در مبارزه تنها می‌شوی: «جاناتان مرغ دریایی روزهای بعد را در انزوا سپری کرد، ولی پروازکنان تا دوردست و فراسوی صخره‌های بلند می‌رفت. از تنهایی غصه نمی‌خورد، فقط از این بابت اندوهگین بود که سایر مرغان دریایی حاضر نیستند به شکوه پرواز، که در انتظارشان است، باور بیاورند؛ حاضر نیستند چشمان‌شان را باز کنند و ببینند.»
در پایان سایت کتاب ابر این رمان فوق‌العاده را به شما پیشنهاد می‌کند و شما می‌توانید برای خرید کتاب جاناتان مرغ دریایی اثری از ریچارد باخ به سایت ابر بوک رفته و اقدام به خرید کتاب کنید. 
 

دیدگاه شما

نظرات کاربران ( 0 نظر)
نام و نام خانوادگی
کد امنیتی
برچسب ها