loader-img
loader-img-2

داستان های زیبای مولوی: جوان ابله

امتیازدهی
2 (5)
معرفی کتاب

آشنایی با کتاب داستان‌های زیبا مولوی

کتاب داستان‌های زیبا مولوی اثری از پرویز امینی است که با همکاری کمیسیون ملی یونسکو-ایران به زبان فارسی به چاپ رسید. کتاب داستان‌های زیبا مولوی، کتابی 23 جلدی است که در راستای ترویج و احیای داستان‌های کهن ایران زمین تألیف شده و شامل بیست و سه داستان پندآموز از شش دفتر مثنوی است و با یکصد و بیست تابلوی زیبا تصویرگری شده است. 
اگر شما علاقه‌مند به مطالعه آثار تاریخی کشورمان و به ویژه آثار مولانا هستید، سایت کتاب ابر بوک، داستان‌های زیبا مولوی را به شما پیشنهاد می‌کند.

چرا باید کتاب داستان‌های زیبا مولوی را بخوانیم؟

اولین دلیل جذابیت کتاب داستان‌های زیبا مولوی، ساختار و پردازش آن است که بسیار نو و کاربردی است و بستر بسیار مناسبی را برای درک بهتر آثار مولوی فراهم آورده است. به عبارتی این کتاب بستر مناسبی برای ورود به دنیای خواندن و مطالعه در باب مولوی است.
از طرفی دیگر نیز، مخاطب شناسی این اثر، هوشمندانه و مبتنی بر درکی هدفمند صورت پذیرفته است. از این نظرگاه باید اذعان کرد که هر چند گروه سنی مخاطبان این منظومه، کودکانی در اقصی نقاط گیتی هستند، لیکن والدین و بزرگسالان نیز از لذت خواندن آن بی نصیب نخواهند ماند، و چه بسا همراهی خانواده‌ها در ترویج چنین مفاهیمی، بسترساز موزون شدن و تعالی و بالندگی خانواده‌ها و ترسیم مناسبات تربیتی فرزندان و روابط اجتماعی‌شان را فراهم آورد.
دیگر آن‌که، شیوه نگارگری این منظومه، خلاقانه و آفرینشگر است و هر فرد خردسال و بزرگسالی که با آهنگ دلپذیر داستان‌ها و اشعار همراهی می‌کند، با نظاره کردن سمفونی رنگ‌ها و نگاره‌ها، به وجد و سروری عالمانه و حکیمانه دست خواهد یافت.

چگونه با مولوی آشنا شویم؟

کتاب داستان‌های زیبا مولوی می‌تواند کمک خوبی برای آشنایی بیش‌تر با مولانا، شاعر بزرگ کشورمان باشد. همانطور که در بالا گفتیم این کتاب برای سنین پایین طراحی شده است اما به دلیل جذابیت‌های فراوانی که دارد می‌تواند برای همه مناسب باشد. مولف کتاب برای تهیه داستان‌های زیبا مولوی هر شش کتاب مولانا را سیر کرده است و بهترین آثار او را گلچین کرده است و در اختیار مخاطب قرار داده است.

در پایان لازم به ذکر است، اگر شما نیز مشتاق به آشنایی بیشتر با مولانا شاعر و عارف بزرگ کشورمان هستید، می‌توانید از طریق سایت کتاب ابر، اقدام به خرید کتاب داستان‌های زیبا مولوی کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

دیدگاه شما

نظرات کاربران ( 0 نظر)
نام و نام خانوادگی
کد امنیتی
برچسب ها