loader-img
loader-img-2

رو به پایان

بیانات آیت الله خامنه ای درباره صهیونیسم
امتیازدهی
11 (5)
  • ناشر : انقلاب اسلامی
  • نویسنده : سید علی حسینی خامنه ای
  • سال نشر : 1402
  • تعداد صفحات : 567
  • زبان کتاب : فارسی
  • شابک : 9786225503342
  • چاپ جاری : 1
  • نوع جلد : جلد نرم
  • قطع : رقعی
  • وزن : 504 گرم
  • شناسه محصول : 111800
معرفی کتاب

کتاب رو به پایان

کتاب رو به پایان مجموعه ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که توسط حجت الاسلام والمسلمین سیّد مجید حسینی و غلامحسین حقّانی گردآوری شده است. این کتاب با استناد به اسنادی که بعضاً بیش از نیم قرن قدمت دارند، با تجمیع تمام سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از سال 1348 تا 1390 و با استفاده از تمام بیانات ایشان در این زمینه، برای اولین بار در سال 1402 توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

مسئله فلسطین

مسئله فلسطین مسئله‌ای اعتقادی

از نظر ایران، هدف مبارزه صادقانه و واقعی در فلسطین عبارت است از: بازگرداندنِ این قطعه کنده شده از پیکر اسلام به پیکر اسلام؛ یعنی نابودی دولت غاصب اسرائیل، که این روزها رو به پایان است، و ایجاد یک دولت اسلامی در تمام سرزمین فلسطین از خود فلسطینی‌ها. این راه ما است. این حرف ما است. این شعار ما است. پایش هم ایستاده‌ایم و معتقدیم که این مسئله یک مسئله اعتقادی است. ما این را تاکید می‌کنیم؛ مسئله فلسطین برای ما، نه یک مسئله تاکتیکی است؛ حتی یک مسئله صرفاً سیاسی استراتژیکی هم نیست؛ بلکه یک مسئله اعتقادی است. بر همه مسلمین واجب است که برای برگرداندن وطن اسلامی به مسلمین، جهاد کنند. ما هم جزو مسلمین هستیم. بنابراین، وظیفه ما است، و انشاالله این کار را خواهیم کرد.

مسئله فلسطین در ردیف اول مسائل مهم جهانی

در زمینه‌های سیاسی هم حقاً مسائل مبتلابه ما امروز بسیار مهم است، که مهمترین آنها فلسطین است. حقیقتاً نمی‌شود مسئله فلسطین را از ردیف اول مسائل مهم جهانی اندکی تنزل داد. واقعاً قضیه فلسطین، قضیه یک کشور نیست. قضیه دنیای اسلام است. صهیونیست‌ها که در فلسطین مسلط هستند، می‌خواهند بر همه دنیای اسلام سیطره پیدا کنند و اگر تسلط سیاسی نشد، تسلط اقتصادی پیدا کنند. ما بسیار خوشنود شدیم وقتی دفتر اسرائیل در تونس بسته شد. این مسئله مورد اهتمام شما و ما است. از اینکه بگذریم، دنیای اسلام یک هویت واحد دارد و به تجربه روشن شده که دنیای مسلط امروز یعنی غرب، مایل نیست دنیای اسلام روی پای خود بایستد و دلایل خاص خود را هم دارد. لذا دنیای اسلام و مسلمین جهان باید به کمک هم بروند.

مصیبت فلسطین جزو قضایای کم نظیر تاریخ

مسئله فلسطین یکی از مصائب بزرگ جهان بشریت کنونی است. هر کس که احساسی در مورد انسان و حقوق انسان دارد و دم از حمایت از انسان‌های مظلوم می‌زند، باید در این قضیه صاحب داعیه باشد و این قضیه را قضیه خود بداند. شاید بشود گفت که قضیه و مصیبت فلسطین جزو قضایای کم نظیر تاریخ است. تا آنجا که ما دانستیم و شناختیم اینطور حادثه‌ای با این عظمت نسبت به یک ملت در طول تاریخ هم کم نظیر است.

وجود همه مصائب انسانی در قضیه فلسطین

اسرائیل در صدد است با تثبیت رژیم اشغالگر، همه سررشته‌های زندگی در این منطقه حساس را به دست گیرد و خود را از نگرانی خیزشِ اسلامی در خاورمیانه و آفریقا نجات دهد. دشمنان اسلام می‌خواهند همه کینه دیرین خود با اسلام و شکستهایی را که در سال‌های اخیر بر اثر بیداری مسلمین تحمل کرده‌اند در اینجا جبران کنند. این حادثه با هیچ یک از توطئه‌های چند سال اخیر درباره خاورمیانه قابل مقایسه نیست. اینجا سخن از غصب یک کشور و دربدری مستمر و ابدی یک ملت و جداسازیِ نهاییِ پاره تن جهان اسلام و مرکز جغرافیایی وطن بزرگ اسلامی و قبله اولای مسلمین است. شما هرچه از مصائب انسانی فرض کنید در مصیبت و قضیه فلسطین جمع است از قتل نفوس بی‌گناه از آواره کردن انسان‌ها بی‌خانمان کردن آنها از شکنجه و زجر و حبس و تبعید و از این قبیل مسائل.

نابودی اسرائیل

از جمله علل دشمنی‌های استکبار با ما، همین موضوع است که دولت غاصب صهیونیست باید بساط خود را جمع کند و این روزهای خوش برای اسرائیل رو به پایان است. می‌توانند در فلسطین بمانند. اما فلسطین متعلق به ملت فلسطین و فلسطینی‌ها است. و آنها مثل همه کشورهای دیگر هر کس را خواستند آنجا نگه می‌دارند. دولت صهیونیست این موضع را اعلام کرده‌اند و نظر قطعی جمهوری اسلامی ایران است. این را ما بارها گفته‌ایم و باز هم خواهیم گفت. اعلام این موضع از موضوع‌هاییست که دشمنانِ استکباری را از ما عصبانی می‌کند.

نابودی اسرائیل؛ آرزوی مسلمانان جهان اسلام

ما از این موضع کوتاه نخواهیم آمد ما از مبارزان فلسطین و مبارزان مسلمان لبنان و همه مسلمانانی که از حق مشروع خود دفاع می‌کنند پشتیبانی می‌کنیم و آنها را به حق می‌دانیم. متاسفانه دست ما آنقدر که بتوانیم پشتیبانی مادی و مالی بکنیم باز نیست اما از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

پیروزی ملت فلسطین

معنویت عامل پیروزی ملت فلسطین

مردم دنیا خیلی چیزها را از شما یاد گرفته‌اند. همین مادری که در فلسطین جوان خودش را می‌بوسد و به طرف میدان جنگ می‌فرستد، یک نمونه بسیار خوب است. فلسطین سال‌های متمادی زن و مرد و پیر و جوان داشت، اما بر اثر ضعف‌ها و به دلیل آنکه در میدان، صف‌آراییِ معنویِ جنودِ عقل نمی‌توانست بر جنود جهل پیروز شود، فلسطین دچار ذلت شد و این وضعیت برایش پیش آمد و دشمنان بر آن مسلط شدند. اما امروز وضعیت فلسطین به گونه‌ دیگری است. امروز فلسطین به پا خواسته است. امروز ملت فلسطین زن و مرد در صف‌آراییِ معنوی در درون خود توانسته است، جانب معنویت را غلبه دهد و پیروز کند و این ملت پیروز خواهد شد.

تاثیر انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی و پیروزی ملت فلسطین

بیداری در دنیای اسلام به برکت بیداری مسلمانان در کشور ما به وجود آمد. امروز همین مسئله بسیار مهم، یعنی بیداریِ ملت فلسطین، که در حقیقت آمریکا و اسرائیل را در بن‌بست کامل قرار داده است، بر اثر بیداریِ ملت ایران به وجود آمده است و الا قبل از آن کسی تصور نمی‌کرد که به وسیله ملت فلسطین بشود کاری کرد که اسرائیل و صهیونیست‌های غاصب و آمریکای ظالم به چالش کشیده شوند. تا این دوره، چنین چیزی اتفاق نیفتاده است که امروز در فلسطین اشغالی می‌گذرد. بیداریِ ملت‌های مسلمان در کشورهای دیگر هم همینطور است.

مقاومت تنها راه نجات فلسطین

امیدواریم که خداوند متعال به ملت‌های مسلمان توفیق بدهد، به دولت‌های مسلمان کمک کند که بتوانند وظیفه خودشان را در مقابل این حادثه تلخ و این واقعه تلخ بشناسند. البته ملت فلسطین خوشبختانه با همه این فشارها با کمال قدرت و استقامت ایستاده است. آدم باورش نمی‌آید یک ملت اینقدر مقاوم و اینقدر با غیرت باشد. این فشارهای عجیب و غریب آنها را نتوانسته است به عقب وادار کند. نتوانسته است به عقب بنشاند. از 20 سال پیش و 30 سال پیش امروز فلسطینی‌ها قوی‌ترند. مصمم‌ترند. عازم‌ترند. توانایی‌شان هم به حمدالله بیشتر است، و بدون شک و تردید فلسطینی‌ها خواهند توانست دست در دست هم دهند، تا از زیر یوغ اسرائیل خارج شوند.

امکان بازگشت فلسطین به فلسطینی‌ها به شرط ایستادگی

بعضی به صحنه قدرت نگاه می‌کنند. آمریکا را نگاه می‌کنند. پشتیبانی غرب را از صهیونیست‌ها نگاه می‌کنند. قدرت شبکه‌های مالی صهیونیست‌ها را در آمریکا و در سایر نقاط عالم می‌بینند. قدرت تبلیغاتی‌شان را می‌بینند، به نظرشان می‌آید که برگرداندن فلسطین به فلسطینی‌ها یک امر ناممکن است. من می‌گویم نه. این امر ناممکن، به شرط ایستادگی و استقامت، ممکن خواهد شد. خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید که: "فلذالک فدع وستقم کما امرت". استقامت لازم است. ایستادگی لازم است. ادامه دادنِ راه لازم است. این ادامه دادن راه، یکی از مقدماتش همین گردهمایی‌های شماست. هماهنگی‌های شماست. تبلیغات جهانی شما است، که منجر به این امر می‌شود.

پرچم مبارزه با اشغالگران فلسطین در دست شیعیان

امروز پرچم مبارزه با اشغالگران سرزمین عزیز فلسطین در دست شیعیان است. آنها هستند که از ملت فلسطین دفاع می‌کنند. آنها هستند که با استکبار اشغالگران و صهیونیسم و پشتیبان جهانی‌شان کنار نیامده‌اند و کنار نخواهند آمد. ما خودمان را موظف می‌دانیم که شعار عدالتِ آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی را به معنای حقیقی کلمه در دنیای اسلام زنده نگه داریم.

 

خرید کتاب رو به پایان

هم اکنون می‌توانید در صورت موجود بودن کتاب رو به پایان را با تخفیف ویژه از سایت کتاب ابر خریداری نمایید.

دیدگاه شما

نظرات کاربران ( 8 نظر)
نام و نام خانوادگی
کد امنیتی
علی
25 آذر 1402

سلام. من دوباره میخوام این کتاب رو سفارش بدم راهنمایی کنید لطفا

ایلدار
19 آذر 1402

بسیار عالی بود با تشکر از سایت کتاب ابر

طاهر
11 آذر 1402

بسیار لذت بردم. به امید پیروزی حق علیه باطل. ان شا الله/

محمد تقی شعیبیان
11 آذر 1402

کتاب خوبی بود. متن روانی هم داشت.

خانم خوش چهره
9 آذر 1402

واقعا کتاب بی نظیریه. من ک خیلی از خوندنش لذت بردم

خانم رضایی
6 آذر 1402

خوندن این کتاب رو ب همه توصیه میکنم.

اقای بنی
6 آذر 1402

این کتاب رو به همه دوستان توصیه میکنم.

محمد
6 آذر 1402

خیلی کتاب خوبیه