loader-img
loader-img-2

آنچه باید درباره ویل دورانت بدانید

ویل دورانت کیست؟

ویلیام جیمز دورانت که اغلب او را با نام ویل دورانت می‌شناسند زاده 5 نوامبر 1885 در ایالت ماساچوست آمریکا است. ویل دورانت فیلسوف، تاریخ‌نگار و نویسنده سرشناس جهان در تاریخ 7 نوامبر 1981 چشم از دنیا فرو بسته شد.
دورانت از جوانی به سوسیالیسم گرایید. عقیده او مخالف تفکرات مادرش، که علاقه‌مند داشت فرزندش کشیش شود بود. او سوسیالیسم را روشی کارساز برای برابری انسان‌ها می‌دانست که می‌تواند آن‌ها را به رفاه و خوشبختی در دنیا برساند. در این یادداشت سایت ابر بوک فروشگاه اینترنتی کتاب به صورت خلاصه به معرفی این شخصیت تاریخی می‌پردازد. 

چرا ویل دورانت اهمیت بالایی دارد؟

علی‌رغم آن که او قرار بود در آینده کشیش شود اما در دانشگاه، سایر رشته‌ها مانند زیست‌شناسی و آموزش و پرورش را فرا گرفت و پس از آن که کتاب اخلاق اسپینوزا را مطالعه کرد به فلسفه علاقه‌مند شد و این رشته را مقطع دکترا ادامه داد و سپس کتاب‌های فلسفی زیادی را تالیف کرد. 
در ادامه زیستِ ویل دورانت، تنها فلسفه دورانت را راضی نمی‌کرد، تا این که بنا به گفته خودش، برای برآوردن حس کنجکاوی، سر از تاریخ درآورد و در هنگامی که به عنوان استاد در دانشگاه کالیفرنیا فعالیت، کتاب تاریخ فلسفه خودش را تالیف کرد که اندیشمندان و منتقدان دانشگاه در آن برهه زمانی، آن را تحسین کردند. پس از این کتاب و موفقیت بود که ویل دورانت تصمیم به نوشتن تاریخ تمدن جهان گرفت.
ویل دورانت برای نوشتن هر یک از بخش‌های کتاب تاریخ تمدن به هر گوشه‌ای از دنیا سفر کرد از مصر و ایران سفرش آغاز و تا سیبری و ژاپن پیش رفت. هد‌ف او نوشتن جلد اول کتاب تاریخ تمدن با نام مشرق زمین، گهواره ی تمدن بود. پس از چاپ جلد اول، سفرهای دور دنیای او آغاز شد که 50 سال این سفرها زمان برد. در نهایت در سال 1975 بود که نگارش تمامی سی جلد کتاب و همچنین سفرهایش به پایان رسید.

آثار ویل دورانت

همانطور که در بالا اشاره کردیم مهم‌ترین اثر ویل دورانت تاریخ تمدن است که در یازده جلد انتشار پیدا کرده است. از دیگر آثار با ارزش ویل دورانت می‌توان به تاریخ ادبیات انگلیسی اشاره کرد که در سال 1904 منتشر شد. او پس از این کتاب در سال 1926 کتاب اقدام به تالیف کتاب تاریخ فلسفه و سپس کتاب تصویرهای زندگی را به کمک همسرش، آریل دورانت، کرد که هر دو این کتاب‌ها توسط دکتر عباس زرپاب خویی به فارسی ترجمه شده است. 
از دیگر آثار ویل دورانت می‌توان به بیداری ذهن، تاریخ فلسفه، فلسفه و مسئله اجتماعی، درباره معنی زندگی، برگ ریزان، دعوت به فلسفه، قهرمانان تاریخ، لذات فلسفه و... اشاره کرد که هر یک از این آثار هنوز منبع بسیاری از مقالات فلسفی و اجتماعی هستند.

  • زادروز
    5 نوامبر 1885
  • محل تولد
    ماساچوست آمریکا
  • وفات
    7 نوامبر 1981
  • ملیت
    آمریکایی
  • شناسه
    10201

دیدگاه شما

نظرات کاربران ( 0 نظر)
نام و نام خانوادگی
کد امنیتی